Porovnanie spaľovacieho motora a elektromotora

Spaľovací motor Elektromotor
variabilita použitia rôznych palív elektrické batérie 
možnosť rýchleho uvedenia do prevádzky elektrické batérie si vyžadujú časovo veľmi náročné nabíjanie
veľký dojazd s vozidlom malý dojazd s vozidlom
nenáročné a rýchle uskladnenie paliva náročné a zdĺhavé uskladnenie paliva
nízka efektívna účinnosť (max. do 40%)

efektívna účinnosť (aj cez 90%)

na spustenie je potreba cudzieho stroja (štartéra) samospustiteľné
škodia životnému prostrediu nie sú škodlivé pre životné prostredie
nemá vhodný priebeh ani veľkosť krútiaceho momentu má ideálny priebeh krútiaceho momentu 

Obr.1 Priebeh maximálnych krútiacich momentov elektromotora a spaľovacieho motora s rovnakým výkonom:

K masívnemu zavedeniu elektromotorov, ktoré majú priaznivú charakteristiku krútiaceho momentu a pomerne vysokú celkovú účinnosť do pohonov automobilov zabraňujú negatívne vlastnosti dnešných akumulátorov s pomerne nízkou kapacitou, ktorá zabezpečuje krátke dojazdy automobilu aj bez použitia komfortných systémov a dlhý čas dobíjania. Čas potrebný na dobitie akumulátorov by sa dal odstrániť výmenou vybitého akumulátora za nabitý. Elektromotory sú veľmi perspektívne motory na pohon automobilov, avšak je potrebné k nim vybudovať potrebnú infraštruktúru a predĺžiť dojazd, teda zvýšiť kapacitu akumulátorov, aby bol dojazd vozidla konkurencie schopný s automobilom na spaľovací motor pri zachovaní resp. zvýšení komfortu cestujúcich. Do doby, kým sa tak stane, pohon vozidiel budú pravdepodobne stále zabezpečovať spaľovacie motory so sekundárnou pomocou elektromotora, ktorý slúži iba na optimalizáciu prevádzkových parametrov vozidla a spaľovacieho motora (pomáha znižovať spotrebu paliva vhodným zaťažovaním a odľahčovaním spaľovacieho motora, resp. aj rekuperačným brzdením, pomáha znižovať produkciu plynných emisií spaľovacieho motora jeho udržiavaním vo vhodných prevádzkových oblastiach s nízkou produkciou emisií a pomáha zlepšovať dynamické vlastnosti automobilu vhodným priebehom krútiaceho momentu).